AKUPUNKTUR

I hjertet af odense

Hos Corpus Care Clinic tilbyder vi professionel behandling med akupunktur i Odense centrum på Fyn. Behandlingerne foregår i trygge rammer og udføres af RAB-godkendte behandlere med professionel uddannelse og mange års erfaring.

OM VORES AKUPUNKTURBEHANDLING I ODENSE

Når du kommer til behandling første gang, er der sat ca. 1 time af til dig. Din personlige behandler opretter din journal og foretager en indledende undersøgelse efter kinesisk tradition. Her samler behandleren information om din fysiske og psykiske helbredsmæssige tilstand ved at undersøge kroppen og spørge ind til dine symptomer, smerteoplevelse, spisevaner, søvnrytme, psykiske tilstand, medicinforbrug mv.

Ud fra dine svar danner behandleren sig et billede af dine symptomer og deres specifikke årsager. Der stilles en diagnose, og herefter påbegyndes behandlingsforløbet. Under selve behandlingen ligger du behageligt på en briks, mens akupunktøren placerer tynde, sterile nåle i udvalgte akupunkturpunkter på kroppen. Nålene er så tynde og skarpe, at indstikket næsten ikke kan mærkes.

Akupunkturpunkterne er fordelt over hele kroppen på de såkaldte meridianbaner, der fører energi rundt i kroppen. Meridianerne ligger i et regelmæssigt mønster, som danner et net over hele kroppen. Hvert akupunkturpunkt har mange forskellige virkninger, afhængigt af hvordan punkterne kombineres under behandlingen.

HVAD KAN AKUPUNKTUR BEHANDLE?

Akupunktur kan afhjælpe en lang række lidelser som for eksempel smerter, migræne, tobaksafhængighed, fertilitetsproblemer, graviditetskvalme, allergi og fordøjelsesproblemer.

WHO (verdenssundhedsorganisationen under FN) har udarbejdet en liste over de lidelser, som akupunktur og zoneterapi kan behandle og lindre. Nedenfor kan du se nogle af de sygdomme og symptomer, som akupunktur kan afhjælpe.​

• Hovedpine
  • Migræne
  • Gigtsygdomme
  • Barnløshed – fertilitetsproblemer
  • Fordøjelsesproblemer
  • Kredsløbsproblemer
  • Allergi
  • Overvægt
  • Sukkertrang
  • Angst
  • Spædbarnskolik
  • Bihule- og mellemørebetændelse
  • Tobaksafhængighed
  • Graviditetskvalme
  • Fødselsmodning
  • Igangsættelse af fødsel

MENTRUATIONSSMERTER/UREGLMÆSSIGHEDER OG ENDOMETRIOSE

Op mod hver 4 kvinde har i perioder smerter forbundet med menstruation , ubalancer i form af PMS, kvalme
humørsvingninger, oppustethed , ubehag både fysisk og psykisk
Nogen kvinder har så voldsomme smerter , at det kræver en månedlig sygemelding på et par dage.
Flere veldokumenterede undersøgelser har vist, at netop akupunktur effektivt kan hjælpe med at reducere smerterne, der er forbundet med menstruation  og endometriose
Smerternes identitet kan nedsættes væsentligt , da der vil være øjeblikkelig virkning/ lindring med akupunktur, i modsætning til smertestillende medicin, hvor kroppen i en periode vil være bedøvet, men årsagen vil ikke være fjernet

ÅRSAGEN TIL MENSTRUATIONS PROBLEMER:

Smertefulde menstruationer kaldes også dysmemore’
Årsager til primær dysmemore’ vides ikke med sikkerhed, men formodes, at være sammentrækninger og kramper i livmoderen forårsaget af hormonstofferne prostaglandiner
Sekundær dysmemore’ skyldes en sygdom eller irritation i livmoderen , herunder endometriose , adenomyose , muskelknuder og spiral og kan også skyldes sammenvoksninger i bækken efter en underlivsinfektion eller i livmoderhalsen efter en operation

AKUPUNKTUR BEHANDLING :

Vi har mange års erfaring i hormonforstyrrelser og med at behandle menstruationssmerter , både dem der kommer af sammentrækninger af livmoderen og endometriose  samt pms og kraftig blødning , udebleven menstruation m.m

Vi laver et individuelt behandlingsforløb til dig ud fra den skrevne journal og du vil med sikkerhed få effektive behandlinger
1Z0A9395
1Z0A9383

Farida er RAB-Godkendt akupunktør og medlem af praktiserende akupunktører.

Prisliste Corpus Care Clinic 2023

Klik på prislisten for at se priserne på behandlinger og klippekort.

Vi giver 10% rabat til studerende ved fremvisning af studiekort.

OBS: Behandlinger med akupunktur udført udenfor normal åbningstider (dvs. weekender og helligdage) opkræves der et ekstra gebyr på 650kr.

NEM & HURTIG
ONLINE BOOKING

Du kan booke din tid når du vil, og hvor du vil.

Vi ser frem til at møde dig. Du kan nemt og hurtigt booke en tid, når det passer dig, gennem vores online booking system.

NADA-AKUPUNKTUR TIL RYGESTOP

NADA-akupunktur er en øreakupunkturmetode, som er særdeles effektiv til at behandle afhængigheder af eksempelvis tobak eller sukker.

Forud for behandlingen er det nødvendigt, at den enkelte patient er motiveret til at slippe af med den pågældende afhængighed. NADA-behandlingen går ind og regulerer den ubalance i kroppens energibaner, der forårsager trangen til stimulanser. Behandlingen kan suppleres med øvrige punkter på kroppen for at opnå den bedste effekt. Der benyttes ALTID kun sterile nåle til vores akupunkturbehandling i Odense.

FÅ TILSKUD TIL AKUPUNKTUR I ODENSE

Der kan søges tilskud til behandlingen hos Sygeforsikringen Danmark. Tilskuddet til behandlingen afhænger af den gruppe, du er medlem af og gælder derfor efter særlige regler. Kontakt Sygeforsikringen Danmark for nærmere info.

Ved første konsultation får du 110 kr. tilbage såfremt du er medlem af sygesikringen danmark og 70 kr. ved efterfølgende behandlinger

Obs: du kan købe gavekort i vores klinik i Odense på Fyn til alle vores behandlinger.

Store flotte omgivelser

I Corpus Care Clinic er der altid sat god tid af til dig, så du kan føle dig afslappet og nyde en afstressende behandling på briksen. Her er en hyggelig atmosfære. Hos os bliver du behandlet professionelt, taget seriøst og lyttet til. Her er det dig der er i fokus. Mulighed for leje af lokale på timebasis. Kontakt Farida Strandberg for flere detaljer.

Vi glæder os til at møde dig